Bedrijfspartners Pink Ribbon
VriendenLoterij & Pink Ribbon
De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk.
Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen VriendenLoterij: "Sinds 2009 steunen wij, dankzij onze deelnemers, Pink Ribbon met een jaarlijkse bijdrage. Pink Ribbon is het symbool voor iedereen die met borstkanker te maken krijgt. En dat zijn helaas nog heel veel mensen. Het vergroten van de bewustwording van de risico’s op borstkanker is daarom des te belangrijker."
Boekettenactie Albert Heijn
Voor de 9e keer ondersteunde Albert Heijn in 2023 het werk van Pink Ribbon door een bloemenactie in de borstkankermaand. De actie leverde maar liefst 379 duizend euro op! Een record! We danken iedereen die eraan heeft bijgedragen hartelijk. Ook in 2024 was er in de borstkankermaand weer een bloemenactie.
Primark in actie
In 2023 kwam Primark voor het eerst in actie voor Pink Ribbon. En met succes! Met o.a. een actie waarbij bedragen aan de kassa werden afgerond, is bijna 124 duizend euro opgehaald. Ook in 2024 kwam Primark in de borstkankermaand weer in actie met een afrondingsactie. En ze liepen met een team mee met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht.
Norah voor Pink Ribbon
Vrouwen staan centraal bij modeketen Norah. Zowel binnen én buiten de organisatie. Naast dat zij de collecties richten op dames is 97% van de medewerkers bij Norah vrouw. Om ervoor te zorgen dat
het aantal gevallen met borstkanker de komende jaren daalt zet Norah zich in voor Pink Ribbon.
Ook in 2024 kwamen ze in oktober met een speciale Pink collectie. En in de winkels is de Pink Ribbon Armband verkocht. Een team van medewerkers liep op 21 september mee met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht.
Pink Gellac
In 2023 kwam Pink Gellac voor het eerst in actie voor Pink Ribbon. En ook dit jaar was er weer een actie. Er is o.a. een nieuwe lak ontwikkeld waarbij een gedeelte van de verkoopprijs naar vrouwen met borstkanker gaat. En in de winkels is de nieuwe armband verkocht. Op 21 september liep er ook een team van Pink Gellac dat mee met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht.
Altijd Knap
Altijd Knap is gestart vanuit de zoektocht van oprichtster Lieke. Door haar borstkankerbehandeling viel een gedeelte van haar haar uit maar door de juiste haarbanden te dragen kon ze dat verbloemen. Omdat er weinig leuke en fijne haarbanden waren, richtte ze Altijd Knap op. Per verkochte haarband doneert Altijd Knap 1 euro aan Pink Ribbon. Dat is al ruim 20 duizend euro. Vriendin Linda runt nu de webshop.
Manfield
De eyecatcher van de Manfield collectie voor Pink Ribbon van 2023 was de speciaal ontworpen sneaker. En ook dit jaar kwam de schoenenketen weer in actie. Met een nieuwe sneaker en bijpassende sokken! Je kon ze al zien tijdens de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht. In de winkels werd ook de Pink Ribbon Armband verkocht.
Hema
HEMA is er voor iedereen. Ook voor één op de zeven vrouwen die borstkanker krijgt. Daarom willen ze er samen met Pink Ribbon voor zorgen dat iedereen weet dat je zelf borstonderzoek kan doen, zodat je eventuele veranderingen op tijd opmerkt. Zo kunnen je borsten de zorg krijgen die ze verdienen. Dit doen ze in oktober met roze tags die aan alle HEMA bh’s hangen. Op de tag staat een QR-code die verwijst naar de website.
Ook heeft HEMA een prothesebh ontwikkeld, uiteraard tegen een HEMA-prijs. Ook kon je in de borstkankermaand je HEMA-spaarpunten inleveren voor een donatie aan Pink Ribbon.
Therme
Al een aantal jaar komt THERME in actie voor Pink Ribbon. Dit jaar introduceren ze hun nieuwe geurcollectie Blooming Selfcare X Pink Ribbon, met een afdracht naar Pink Ribbon.
THERME Blooming Selfcare is geïnspireerd op het belang van liefdevolle aandacht geven aan jezelf, zodat je die ook kunt geven aan anderen. De luxe producten hebben een bloemige geur van delicate jasmijn en iris, gecombineerd met zoete oranjebloesem en patchouli.
Chiquita
Chiquita levert al een flink aantal jaren haar bijdrage aan Pink Ribbon. Bij Albert Heijn kleurt de iconische blauwe Chiquita sticker roze. Met deze campagne wil Chiquita bijdragen aan de bewustwording van vroege opsporing van borstkanker.
Ook stak Chiquita de deelnemers van de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht een hart onder de riem door de sponsoring van duizenden bananen die tijdens de wandeltocht werden uitgedeeld.
Kom ook in actie met je bedrijf
Wil je ook met jouw bedrijf in actie komen voor vrouwen met borstkanker? Dat kan. Neem voor meer informatie contact op met Kelly Grilk via [email protected].